AKO SA NESTAŤ OBEŤOU NEKALÝCH OBCHODNÝCH PRAKTÍK
Ciele : Poznávať a kriticky hodnotiť správanie sa podnikateľov vo vzťahu k spotrebiteľom
Poznať základné charakteristiky nekalých obchodných praktík
Kľúčové slová : nekalá obchodná praktika, agresívna obchodná praktika
Hodina : samostatné štúdium, skupinová práca a diskusia, hodnotenie
Spojitosť s učivom : Ekonomika, Obchodné predmety, Občianska náuka
Zručnosti : zber a vyhodnocovanie spotrebiteľských problémov
Navrhované aktivity :
1. Samostatné štúdium (10 minút)
Zákon o ochrane spotrebiteľa č.250/2007 Z.z.
( §7-§ 10 a príloha č.1 – Klamlivé obchodné praktiky, Nekalé obchodné praktiky)
2. Činnosť v pracovných skupinách po 5-6 členov (20 minút)
ÚLOHY :
a) Porozmýšľajte a opíšte vlastnú skúsenosť s nekalými obchodnými praktikami,
ktoré používajú niektorí podnikatelia pri predaji tovarov a služieb.
b) Vyberte a pomenujte spoločné charakteristiky vybraných prípadov s nekalými
obchodnými praktikami.
c) Komu môžete adresovať sťažnosti a podnety na nekalé obchodné praktiky?
3. Prezentácia činnosti pracovných skupín (10 minút)
Zástupcovia z jednotlivých pracovných skupín prezentujú výsledky práce podľa zadania
v bodoch a), b), c).
4. Záverečné hodnotenie (5 minút)
Študenti samostatne do svojich pracovných zošitov hodnotia a zaznamenajú odpovede na
tieto otázky :
a) Čo ste sa užitočné naučili na tejto vyučovacej hodine?
b) Aké nové skúsenosti ste získali?
c) Kde budete môcť v praxi využiť tieto skúsenosti?
d) Čo by ste odporúčali ostatným spotrebiteľom?
5. Domáca úloha
Zistite existujúce prípady používania nekalých obchodných praktík u svojich rodičov,
známych, atď.
Alternatívny postup : Nechať študentov opísať svoje negatívne skúsenosti a až potom im dať k dispozícii zákon, na základe ktorého budú určovať čo možno považovať za nekalú a čo za agresívnu obchodnú praktiku.
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára